Snabb leverans / Säkra betalningar / Bra support

Köpvillkor - Pris, Leverans, Ångerrätt

TIGFELDS FORDON – Allmänna villkor

Allmänna villkor

  1. Om TIGFELDS FORDON

    • Företaget har sitt säte i Floda. Företagets postadress är Skallsjö Stommens väg 13.
    • Vill du komma i kontakt med oss, skicka e‑post till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  2. Beställning

    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e‑postadress. I bekräftelsen finns uppgifter om produkter, pris, faktureringsadress och leveransadress.
    • Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e‑post till [email protected].
    • Notis om elektriska reservdelar: ingen utökad returrätt/öppet köp gäller för elektriska reservdelar utöver lagstadgad ångerrätt. Se punkt 5.3.
  3. Leverans

    • Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
    • Om förseningar skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e‑postadressen [email protected].

    3.1 Ej uthämtade paket

    Om en försändelse inte hämtas ut och därför returneras till oss debiteras köparen returfrakten. Kostnaden faktureras separat i efterhand och motsvarar den faktiska returfrakt som fraktbolaget debiterar oss. Observera att utebliven uthämtning inte räknas som utnyttjad ångerrätt.

  4. Priser

    • Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms.
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av ändringar från leverantör, feltryck i prislista samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  5. Ångerrätt

    Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från den dag du tagit emot varan.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt

    • Du måste meddela att du ångrar dig. Skicka meddelandet till [email protected]. Ange namn, adress, e‑postadress, ordernummer och vilka varor som returneringen avser.
    • Returnera produkterna omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet.
    • Du står för returfrakt, samt ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur. Skicka därför varorna väl paketerade och i originalförpackning.
    • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för värdeminskning jämfört med varans ursprungliga skick om produkten är använd eller skadad.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid

    • Produkter som av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen/plomberingen har brutits av dig.
    • Förseglade ljud- eller bildupptagningar där förseglingen har brutits av dig.
    • Specialtillverkad produkt som skräddarsytts för dig eller har tydligt personlig prägel enligt dina önskemål.
    • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
    • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
    • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

    För mer om lagstadgad ångerrätt, se Konsumentverket.

    5.3 Särskilt om elektriska reservdelar

    Ingen utökad returrätt/öppet köp gäller för elektriska reservdelar utöver den lagstadgade ångerrätten. Ångerrätten gäller endast om varan är i nyskick, i obruten originalförpackning och inte har installerats, provmonterats eller testats. Bruten plombering/förpackning eller spår av installation/test kan innebära att ångerrätten upphör eller att värdeminskningsavdrag upp till 100% görs. Kontakta alltid [email protected] innan retur av elektriska reservdelar.

  6. Reklamation och klagomål

    • Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktigt expedierad när den anländer åtar vi oss, i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, att kostnadsfritt åtgärda felet.
    • Kontakta oss alltid för godkännande innan du returnerar en defekt vara.
    • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten upptäckts.

    6.1 Så här gör du vid reklamation

    • Reklamera fel och defekter till [email protected]. Ange namn, adress, e‑postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
    • Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en likvärdig produkt återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
    • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om varan inte är felaktig enligt gällande lag. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se.
  7. Ansvarsbegränsning

    • Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
    • Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför vår kontroll (force majeure). Exempel är arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut samt minskad eller utebliven leverans från leverantör.
    • Vi ansvarar inte för eventuella förändringar av produkter eller produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör eller andra faktorer utanför vår kontroll.
  8. Produktinformation

    • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på webbplatsen samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilder återger produkternas exakta utseende då färgskillnader kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  9. Information om cookies

    • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats få information om att cookies används. Informationen i cookies kan användas för att följa en användares surfande. En cookie är en liten textfil som webbplatsen begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens webbplats.
  10. Personuppgifter

    • Genom att handla hos TIGFELDS FORDON accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
    • TIGFELDS FORDON är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas för att hantera din beställning samt när du önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden, för att anpassa marknadsföring efter dina individuella behov.
    • Nedan följer en sammanfattning av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
    • 10.1 Vad är en personuppgift? En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
    • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi? För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterade till din order (kundtjänst) lagrar vi förnamn, efternamn, adress, telefonnummer, e‑postadress, IP‑adress och köphistorik.
    • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dem, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse som bokföringslagen.
    • 10.3 Rättslig grund I samband med köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter ditt samtycke.
    • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    • 10.4.1 Betalleverantör Vid genomfört köp delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e‑postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) vi använder är: Klarna, Swish.
    • 10.4.2 Fraktbolag För att leverera dina beställningar och fullgöra avtalet måste vi dela viss information med fraktbolag. Det som delas är förnamn, efternamn och adressuppgifter för leverans. E‑postadress och/eller mobilnummer kan delas för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, DSV, FedEx.
    • 10.4.3 Nyhetsbrev Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e‑postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
    • 10.5 Rätten till tillgång Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
    • 10.6 Rätt till rättelse Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
    • 10.7 Rätten att bli glömd Du kan när som helst begära att uppgifter som avser dig raderas. Det finns få undantag från rätten till radering, till exempel om uppgifterna måste sparas för att vi ska uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis bokföringslagen).
    • 10.8 Ansvarig för dataskydd TIGFELDS FORDON är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna följs.
    • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter Vi använder industristandarder som SSL/TLS och envägs hash‑algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
  11. Ändringar av de allmänna villkoren

    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  12. Tvist och lagval

    • Om en tvist inte kan lösas i samförstånd mellan vår kundtjänst och kunden kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i annat EU‑land än Sverige kan klagomål lämnas online via EU‑kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.
    • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
    • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas enligt svensk rätt och lag.
  13. Hyra av diagnosverktyg - pris och retur

    • Kostnaden för hyra av verktyget under en (1) vecka är 1 149 kr inklusive moms. Returfrakt till vårt lager ingår.
    • Uthyrning sker per hel vecka och hyresperioden börjar löpa den dag paketet finns tillgängligt för utlämning hos ombud.
    • Vid leverans direkt till mottagaradress eller vid avhämtning på vårt lager räknas hyrestiden från leveransdagen.
    • Produkten ska senast sju (7) dagar efter mottagandet lämnas in till ombud för retur till oss.
    • För varje påbörjad vecka därefter debiteras 1 149 kr inklusive moms.
    • Observera: Verktyget ska återlämnas i samma skick som vid utlämning, med reservation för normalt slitage. Vid utebliven retur eller om produkten är uppenbart förstörd förbehåller vi oss rätten att debitera verktygets värde, 15 000 kr exklusive moms, utöver hyresavgiften.